7 november 2017

Voorregistratie: Kengetallen voor het opstellen van een meerjarenbegroting ICT

Sinds 2012 doet Veltwerk onderzoek naar de kosten van ICT in het voortgezet onderwijs. In dit onderzoek worden de totale kosten van ICT uitgedrukt in en prijs per leerling per jaar, wat nuttig is bij het vergelijken met de eigen begroting en het opstellen van een meerjarenbegroting ICT. De betrokken scholen kunnen zich op basis van...

Meer info

2 december 2016

Hoe ICT het onderwijs bij de SKOV ondersteunt

In de oktobereditie ’16 van Schoolmanagement totaal is een artikel gepubliceerd over een project dat Veltwerk bij de Stichting Katholiek Onderwijs Volendam (SKOV) begeleidde. Het beschrijft hoe de SKOV in Volendam een inhaalslag maakte op het gebied van ICT. Van oude pc’s achterin het klaslokaal naar Chromebooks met snelle Wi-Fi: na jarenlang steggelen maakte schoolbestuur…

Meer info

21 september 2016

De kosten van ICT in het voortgezet onderwijs

Hoe hoog zijn de kosten van ICT in het voortgezet onderwijs? Welk deel gaat naar de exploitatie en welk deel gaat naar investeringen? En wat kost een wifinetwerk eigenlijk? Veltwerk doet hier sinds 2012 onderzoek naar. Dit zijn de resultaten!   In het onderzoek dat Veltwerk doet, wordt per school beschreven welke ICT de school gebruikt, hoe de organisatie…

Meer info

21 augustus 2016

De zin en onzin van ICT uitbesteding in het voortgezet onderwijs

ICT biedt ruime mogelijkheden voor verrijking van het onderwijs, maar hoe maak je de juiste keuzes? En hoe voer je die op een goede manier uit? Steeds meer scholen vertrouwen bij ICT-dilemma’s op uitbesteding bij externe partijen. Lees wanneer dat wel en niet verstandig is. Tien adviezen die helpen bij het maken van keuzes. De toenemende snelheid waarmee digitale hulpmiddelen hun…

Meer info

20 juni 2016

ICT in het voortgezet onderwijs: Zelf doen of uitbesteden?

Er zijn vandaag de dag maar weinig schoolleiders die de inzet van ICT niet op de agenda hebben staan. Toch zijn veel scholen nog zoekende naar hoe ICT het leerproces het beste kan ondersteunen. Toch is de algemene overtuiging dat de nieuwe digitale mogelijkheden onmisbaar zijn voor het onderwijs van vandaag en morgen. In het veel gepredikte ‘gepersonaliseerd leren’, wordt de lesstof op…

Meer info